گروه های در معرض خطر گرمازدگی

یكشنبه ١٥ مرداد ١٤٠٢ ساعت ٨:٣٩ ق.ظ   ( بازدید : 16 نفر )


مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه کودکان، خردسالان، سالمندان و زنان باردار از گروه های در معرض گرمازدگی هستند، افزود: افراد دارای بیماری ‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، پرفشاری خون، کلیوی و قلبی نیز بیشتر در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، دکتر فلوریا انفرادی با بیان اینکه مهمترین اقدام برای مقابله با گرمازدگی، تامین آب و املاح از دست رفته و مایعات جبرانی است، توصیه کرد:آب فراوان بنوشید و میوه و سبزیجات مصرف کنید زیرا سبزیجات، برای نگه داشتن آب در بدن مفید است، ترجیحا مصرف مایعات رقیق ازجمله چای کم رنگ، شربت آبلیمو و دمنوش‌های طبیعی مناسب است اما نوشیدن قهوه و چای پررنگ، آب‌میوه‌های صنعتی و نکتار کمتر مفید واقع می‌شود.

وی با بیان اینکه گرمازدگی در اثر نرسیدن آب کافی به بدن در گرمای بال، منجر به نقص در سیستم کنترل درجه حرارت بدن می‌شود، عنوان کرد: علائم شایع این عارضه شامل حالت تهوع، تشنج، گیجی، گمراهی و گاهی اوقات از دست دادن هوشیاری یا کما است.

وی ادامه داد: گرمازدگی، جدی‌ترین شکل آسیب گرمایی است و با اینکه در اکثر موارد، عارضه خفیفی به شمار می‌رود اما عدم رسیدگی به آن می‌تواند حتی موجب مرگ شود.

وی توصیه کرد: شهروندان به جز در موارد ضرورت از خانه خارج نشوند و در صورت خروج همیشه آب به همراه داشته باشند و لباس های رنگ روشن بپوشند.

دکتر انفرادی تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز علائم گرمازدگی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.


منبع : معاونت بهداشت دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
بیماری ابولا چیست ؟ (۷۱۴۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...