بازخورد مثبت اقدامات جمعیتی مرهون نقش رسانه است

شنبه ١٢ آذر ١٤٠١ ساعت ١٢:٠ ب.ظ   ( بازدید : 38 نفر )


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت و تدوین برنامه‌های این کمیته که صبح شنبه 12 آذرماه 1401 برگزار شد، با تأکید بر نقش برجسته روابط عمومی و رسانه در انعکاس اقدامات انجام‌شده در خصوص جوانی جمعیت و دستیابی به بازخوردهای مثبت، افزود: روابط عمومی دانشگاه حوزه‌ای درخشان در انعکاس این اقدامات بوده است.

به گزارش وب‌دا، دکتر «محمدرضا اکبری» با تأکید بر استفاده حداکثری از پنجره باز جمعیتی کنونی، اضافه کرد: جمعیت در حال حرکت به سمت سالمندی است و باید با استفاده از ظرفیت رسانه اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام داد زیرا تأمین امنیت در همه ابعاد درگرو برخورداری از جمعیت جوان و شاداب است.

 

وی بابیان این‌که به همت معاونت بهداشت، داده‌ها و آمارهای به‌روز از روند تغییر جمعیت استان گردآوری شده است، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام‌شده، اکنون انتظارات، تغییر نرخ باروری و مثبت شدن آن است و مقایسه برداری‌ها در ماه‌های گذشته روند افزایشی آن‌ها را نشان می‌دهد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بابیان این‌که در این معاونت گام‌هایی مهم برای ارتقاء زیرساخت‌ها برداشته‌شده است، اعلام کرد: جوانی جمعیت و تقویت نظام شبکه دو اقدام مهم است که تحقق آن‌ها، نهضتی در زیرساخت‌های حوزه سلامت خواهد بود.

 

وی در بخشی از سخنان خود به اهمیت جوانگرایی نیز اشاره و عنوان کرد: معتقدیم تغییر و بهره‌گیری از نیروهای جوان موجب رشد و توسعه هر جامعه‌ای می‌شود.

 

تبیین جوانی جمعیت با رویکرد ارتقای تعاملات بین دستگاهی و هم‌اندیشی با اصحاب رسانه

 

مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل و رئیس کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، با تأکید بر اینکه جوانی جمعیت در شاکله برنامه‌های روابط عمومی قرار دارد، اعلام کرد: نقطه درخشان اقدامات گرو عملیاتی روابط عمومی نیز در محور اجرای سیاست‌های جمعیتی قرار دارد.

 

مهندس «مجید پور خیاط» بابیان این‌که راه‌اندازی سامانه و سایت تخصصی قرارگاه جوانی جمعیت از اقدامات محوری روابط عمومی است، ادامه داد: این اقدام برجسته تنها در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام‌ شده است و دانشگاه در تمام کشور در این خصوص پیش رو و سرآمد بوده است.

 

وی بابیان این‌که کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت، با بهره‌گیری از ابزار رسانه، بازویی توانمند برای انعکاس عملکردهای این قرارگاه فراهم کرده است، اضافه کرد: با بهره‌گیری از این ظرفیت تاکنون، 150 خبر و گزارش هدفمند در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی کشور در رسانه‌های استان منعکس‌شده است که ارزیابی بازخورد آن‌ها نیز بسیار امیدبخش است.

 

وی ادامه داد: رسیدن به اهداف جمعیتی کشور نیازمند هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای دانشگاه و استان است و نمود اقدامات مثبت در این خصوص با تولید محتوای تخصصی و هدفمند محقق می‌شود.وی با یادآوری نقش رسانه در ایجاد فرهنگ عمومی فرزند آوری و دستیابی به اقناع جامعه، تأکید کرد: بنا داریم تا با اجرای برنامه‌های استراتژیک در این خصوص از پنجره باز جمعیتی استفاده کنیم.

 

مهندس پورخیاط خاطرنشان کرد: رویکرد و سیاست‌های روابط عمومی و کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت دستیابی به اهداف تدوین‌شده دانشگاه در خصوص افزایش باروری و جوان‌سازی جمعیت است.بر اساس این گزارش در این نشست، برنامه‌های کمیته رسانه تدوین، اقدامات اعلام و انتظارات و راهکارها موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت.


منبع : معاونت بهداشت دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
بیماری ابولا چیست ؟ (۷۱۴۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...