پیشگیری از کووید ۱۹ هنگام استفاده از عابر بانک

شنبه ١٣ شهریور ١٤٠٠ ساعت ٠:٠ ق.ظ   ( بازدید : 101 نفر )


 
 

 

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: یکی از راه‌های انتقال کووید 19 تماس دست با سطوح عمومی و سپس برخورد آن با چشم، بینی و صورت است بنابراین باید نکاتی را در هنگام استفاده از عابر بانک رعایت کنید.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، علیرضا نوروزیان اظهار کرد: تا حد امکان جابجایی های پولی و یا خرید را با همراه بانک نصب شده بر روی گوشی همراه خود انجام دهید تا کمتر نیاز به استفاده از عابربانک داشته باشد.
وی بیان داشت: اگر مجبور به استفاده از دستگاه عابربانک شدید حتماً برای استفاده از عابربانک از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید.
نوروزیان ادامه داد: قبل از استفاده از عابربانک، اول کارت بانکی خود را آماده کرده و قبل از پوشیدن دستکش یکبار مصرف به عابربانک دست نزنید.
وی عنوان کرد: کارت را بدون تماس دست با دستگاه وارد کارتخوان کنید و با دست دستکش¬دار دکمه دستگاه را فشار دهید، پس از خارج شدن کارت از دستگاه با دست بدون دستکش، کارت را در جیب گذاشته و با دست دستکش¬دار پول را در داخل کیف قرار دهید.
نوروزیان افزود: دستکش را طوری از دست خارج کنید که هیچ تماسی با قسمت روی دستکش که در تماس با دستگاه قرار گرفته است پیدا نکنید سپس دستکش را در نزدیکترین سطل زباله ترجیحا درپوش بیندازید.
وی خاطرنشان کرد: از هر دستکش یکبار مصرف، فقط یک بار استفاده کنید و در طول استفاده از دستگاه و بعد از آن به هیچ وجه صورت خود را لمس نکنید


منبع : معاونت بهداشت دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
بیماری ابولا چیست ؟ (۷۱۲۱ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...