نخستین روز بازدید وزیر بهداشت در شیروان

شنبه ٨ شهریور ١٣٩٣ ساعت ١٢:٣ ب.ظ   ( بازدید : 1171 نفر )


وزیر بهداشت در بدو ورود به استان خراسان شمالی اولین برنامه ایشان بازدید از بیمارستان در حال احداث شیروان بود

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت درمان و دانشکده پرستاری شیروان

ˈسیدحسن هاشمیˈ عصر روز چهارشنبه وارد این شهرستان شد و در بدو ورود از بیمارستان 200 تختخوابی در حال ساخت شیروان بازدید و در جریان روند احداث این بیمارستان قرار گرفتند.

 وزیر بهداشت همچنین از بخش های سی سی یو ، قلب و داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان بازدید و از بیماران با اهداء گل عیادت کرد.

برپایه این گزارش  هاشمی وضعیت هتلینگ بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان را نیز مورد بررسی قرار داد و در ارتباط با طرح تحول نظام سلامت گفت: تحول در نظام سلامت به منظور خدمات بهتر و کاهش هزینه های درمانی بیماران  و افزایش اعتبارات بیمه ای است تا با این اقدامات به بهبود خدمات درمانی ارائه شده دست پیدا کنیم. وی از نزدیک در جریان چگونگی اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان شیروان قرار گرفت.

در ادامه  نشست 2 ساعته ای با مسئولین شهرستان که در محل سالن کنفرانس مرکز بهداشت شیروان برگزار شد، جانشین سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان با ارائه گزارشی گفت: از 17 میلیارد ریال اعتباری که برای اجرای طرح تحول سلامت به این شهرستان تخصیص یافته تاکنون 65درصد هزینه شده است.

حمید حسین پور اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، آمار سزارین در این شهرستان از ۴۸ درصد در فروردین به ۲۶ درصد در مردادماه کاهش یافته که هدف گذاری کشوری این شاخص رساندن آن به ۲۵ درصد است.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت رایگان شدن عمل زایمان طبیعی و نیز کاهش سهم پرداختی درمانی مردم به ۹ درصد افزود: این امر منجر به ارتقای هتلینگ درمانی شده و انتظار می رود در ماه های آتی شاخص های بخش درمانی ارتقا یابد.

جانشین سرپرست بیمارستان امام خمینی شیروان افزود: هم اکنون این بیمارستان از پزشک مقیم ۲۴ ساعته در داخل بیمارستان در چهار رشته زنان و زایمان، بیهوشی، جراحی عمومی و داخلی برخوردار است.

حسین پور گفت: تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه های درمانی، این مرکز درمانی ماهانه ۱۳ هزار مراجعه کننده داشت که اکنون تعداد مراجعان به ۱۵ هزار نفر در ماه افزایش یافته است.و در پایان پس از ارائه گزارش در خصوص مشکلات موجود از جمله کمبود شدید فضای فیزیکی ؛ تجهیزات پزشکی-تاسیسات و نیروی انسانی به سمع و نظر وزیر محترم بهداشت رسانیده شد که ریاست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و نماینده محترم مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در جهت رفع مشکلات ذکر شده فوق از مقام عالی وزارت تقاضای رسیدگی و اقدام عاجل نمودند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به گلایه برخی مردم نسبت به بالا بودن هزینه صدور دفترچه های درمانی گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به تسهیل ارایه خدمات بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.

سیدحسن هاشمی اظهار کرد: مسوولان باید در بحث سلامت و بهداشت گامهای اساسی بردارند چرا که توجه به سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: مهم ترین برنامه وزارت بهداشت اجرای مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت و ارتقای برنامه های خدمات بهداشتی و درمانی و کیفیت آن برای جلب رضایت مردم است.

در پایان نیز نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی  در این جلسه کاهش هزینه های درمانی و افزایش رضایتمندی مردم را مدیون وزیر بهداشت عنوان کرد.

 دکتر «عزیزی» اظهار داشت: وزیر بهداشت موفق است چون در حساس کردن دولت و مجلس به امر سلامت موفق عمل کرده است.

 وی گفت :کاهش هزینه های درمانی مردم و تحول در نظام سلامت را مدیون ایده های خوب وزیر بهداشت هستیم.

بر اساس این گزارش  رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در استان خراسان شمالی اظهار داشت: در بیمارستان شیروان مشکل کمبود فضا داریم که فقط با تکمیل بیمارستان جدید حل می شود.


منبع : شبکه بهداشت و درمان شیروان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
بیماری ابولا چیست ؟ (۷۱۴۴ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...