برنامه عملیاتی شهرستان جاجرم در سال 1394

چهارشنبه ٤ آذر ١٣٩٤ ساعت ١٣:١٣ ب.ظ   ( بازدید : 648 نفر )


مرکز بهداشت شهرستان جاجرم

مقدمه:

آموزش سلامت در ساده ترين تعريف یعنی «آموزشي كه منجر به ارتقای رفتار بهداشتي فرد شود».
نكته مهم در اين تعريف، تغيير رفتار است، نه افزايش اطلاعات؛ و اگر چه آموزش سلامت اكثراً با ارائه اطلاعات بهداشتي آغاز مي شود، اما موفقيت آن زماني است كه بتواند رفتاري مناسب با سلامت فرد و جامعه را جايگزين رفتار غلط غير بهداشتي کند.
بنابراين، جنبه «رفتار» در آموزش سلامت اهميت بالایی دارد و بدون تامين رفتار بهداشتي مناسب، آموزش سلامت كامل نخواهد شد.
بر اساس رويكرد جديد آموزش سلامت، هر جامعه داراي عقل جمعي است و مردم در تشخيص و حل مشكلات شان توانايي و تفكر و اقدام سازنده دارند و آموزش سلامت بايد به جاي مداخله، تاكيد خود را بر درگير كردن جامعه در حل مشكلات بهداشتي خويش متمرکز کند.

 

ارتقای سلامت جامعه شامل سه عامل آموزش سلامت، حفاظت از سلامت و پیشگیری از بیماری است و بدون برنامه ریزی متعادل برای این سه عامل، نمی توان به ارتقای سلامت مردم امیدوار بود.
در دیدگاه سنتی، آموزش سلامت عاملی است که رفتارهای مخاطره آمیز افراد را تغییر می دهد. در این تعریف، آموزش سلامت بیشتر به پیشگیری توجه دارد.
اما در دیدگاههای جدید، آموزش سلامت کانون اصلی جنبشهای نوین سلامت عمومی است. در این دیدگاهها، تاثیر محیط (اجتماعی، اقتصادی، انسانی) بر سلامت مورد توجه قرار گرفته است.


سازمان بهداشت جهانی (who)  اهداف و تعاریف زیر را برای آموزش سلامت بیان کرده است:
-
ترغیب مردم برای شرکت فعالانه در اقدامات بهداشتی به طور انفرادی و دسته جمعی به منظور حفظ سلامت فرد
- تجهیز افرادبهدانشهاومهارت های لازم و نفوذ در گرایشهای آنان به نحوی که بتوانند مسایل بهداشتی خویش را حل نمایند.
-
فراهم آوردن شرایط لازم جهت رشد خدمات بهداشتی
- آماده کردن و تشویق مردم برای قبول و نگاه داری عادات بهداشتی
- آگاه کردن مردم درباره خدمات طبی و بهداشتی کشور
- کمک به مردم در راه نایل شدن به سلامت توسط اقدامات و فعالیت های خود آنان به نحوی که بتوانند آمادگی قبول مسئولیت تندرستی خود و اجتماعی که درآنزندگیمیکنندراداشتهباشند.

 

بررسی وضعیت موجود:

شهرستانجاجرمواقعدرجنوبغربیاستانخراسانشمالیباوسعت 3500 کیلومتریوبافاصه 170 کیلومتریازمرکزاستانواقعگردیدهاست.

شبکهبهداشتودرماناینشهرستاندارای 3 مرکزشهری،1 مرکزروستایی،16 خانهبهداشتو 2خانهسلامت،1 پایگاهضمیمهو 2 پایگاهبهداشتیستارهدارمیباشد، 19 روستایاصلیو 15 روستایقمرمیباشد.

اطلاعاتجمعیتی شهرستان

مرکز چهاربید

مرکزشوقان

سنخواست

مرکز شهداء

شهرستان

نام واحد/جمعیت

 

63

85

114

441

703

کودکان زیریکسال

229

377

456

1807

2869

کودکان 1-4سال

 

60

98

122

418

698

کودکان پنج سا له

 

761

960

1136

4741

7598

زنان49-10سال همسردار

 

1522

1924

2591

7627

8939

میانسالان59-30

 

694

688

1075

1033

3490

سالمندان

 

4346

2945

5309

1122

13722

           جمعیت            روستایی

 

0

2467

2143

19027

23637

جمعیت شهری

 

4346

5412

7452

20149

37359

کل جمعیت

 

1383

1592

2189

5709

10873

تعداد خانوار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امکانات آموزشی سمعی و بصری  در مراکز شهری و روستایی شامل:

1-تلویزیونهای مخصوص پخش فیلم و تیزرهای آموزشی جهت مراجعه کنندگان که 3 دستگاه در مراکز شهری شهداء جاجرم ،سنخواست و شوقان نصب گردیده و مرکز روستایی چهاربید فاقد آن می باشد.

طی بازدید های به عمل آمده در حال حاضر تیزرهای آموزشی بروز رسانی شده است.

سالن مرکز بهداشت جاجرم دارای یک دستگاه لپ تاپ ،دیتا پروژکتور ،ویژیولایزر و 1 دستگاه اورهد بوده که اورهد و و دیتاپروژکتور این شهرستان به علت قدیمی بودن قابل تعمیر نمی باشد.

Explosion 2: مشکلات موجود این شهرستان فاقد دستگاه بلوتوث می باشد.

 

 

-کمبود تجهیزات آموزشی درمراکز وخانه های بهداشت

-عدم مشارکت فعال ادارات شهرستان در حل مشکلات بهداشتی منطقه

-عدم تمایل همکاران ستادی و مراکز در تدوین  طرح های پژوهشی سلامتHSR درشهرستان

-نداشتن شاخص جهت واحد آموزش وارتقای سلامت

-عدم تمایل کارشناسان وکاردانان جهت ارزشیابی وپایش جلسات آموزشی برگزار شده درمراکز وخانه های بهداشت

-عدم تمایل همکاران ستادی در تدوین رسانه های آموزشی پوستر و تیزر آموزشی وکتابچه های آموزشی

-کمبود وسایل مستندسازی  مراکز از قبیل دوربین جهت مناسبتهای بهداشتی

-تنوع شرح وظایف محوله بر مسئول آموزش و ارتقاء سلامت

Explosion 2: نقاط قوت-قدیمی بودن تجهیزات سالن اجتماعات

 

 

-همکاری واحد های ستادی در اجرا برنامه ها ومناسبتهای بهداشتی

-وجود مدیرگروه و کارشناسان ستادی معاونت بهداشتی که صادقانه در جهت برگزار کردن برنامه ها همکاری دارند.

 

پایش برنامه عملیاتی واحد آموزش سلامت  در سال 1393:

1-تعداد فعالیتهای پیش بینی شده  در برنامه عملیاتی:41 مورد

2-درصد فعالیتهای پیش بینی شده انجام شده :70%

3-درصد فعالیتهای پیش بینی انجام نشده :30%

4-دلایل عدم انجام فعالیتها به تفکیک :به دلیل اجرا نشدن سنجش سواد سلامت در شهرستان که با هماهنگی معاونت بهداشتی صورت گرفت و این طرح در شهرستانهای بجنورد و شیروان صورت گرفت.

 

 

 

 

 

ارزشیابی برنامه عملیاتی واحد آموزش سلامت در سال1392:

 

 هدف اختصاصی اول :که افزایش سطح آگاهی رابطین بهداشتی به میزان 10% وضعیت موجود (قبل از آموزش) در خصوص خود مراقبتی  که با همکاری واحد مشارکت مردمی و برگزاری جلسات آموزشی جهت رابطین که به این هدف رسیده ایم.

 

هدف اختصاصی دوم :که افزایش  تولید رسانه های آموزشی استاندارد از 10 مورد به 17 مورد تا پایان سال 1393 بوده است که با توجه به برگزاری کلاسهای آموزشی در خصوص اصول طراحی رسانه های آموزشی جهت پرسنل ستادی و مراکز و پیگیری تدوین رسانه های آموزشی توسط همکاران و ارزشیابی آنها 20 مورد رسانه آموزشی در سال 93 طراحی شده است.

 

هدف اختصاصی سوم:که افزایش سطح دانش و سواد سلامت بانوان میانسال شهرستان جاجرم در خصوص خود مراقبتی  به میزان 10%وضعیت موجود  تا پایان سال 1393 بوده است که با دستور واحد آموزش و ارتقاء سلامت  معاونت بهداشتی صورت نگرفت و این طرح تنها در شهرستانهای بجنورد و شیروان صورت گرفت.

 

 هدف اختصاصی چهارم:که افزایش تعداد محیط های حامی سلامت به 3 مورد تا پایان سال 1393 بوده است که با برگزاری جلسات بین بخشی ،ادارات کمیته امداد ،آموزش و پرورش و ناحیه مقاوت بسیج بیشترین همکاری را  در برنامه های سلامت داشتند .

 

 

 

فعاليتهاي جاري :

 

 

  • اجرای برنامههای ابلاغشدهازطرفواحدآموزشسلامتمعاونتبهداشتی دانشگاه
  • برنامهريزی برای انجامنيازسنجی آموزشی براساساولويتهای سلامتشهرستان
  • طراحی برنامههای آموزشی و جدول گانت براساسنتايجحاصلازنيازسنجی آموزشی ووسايرشواهددرشهرستان
  • آموزشکارکنانستادی شبکهبهداشتودرمانشهرستاندرموضوعاتآموزشی،ارتباطی،اطلاعرسانی وارتقای سلامت
  • مشارکتدرطراحی واجرای بسيج های اطلاعرسانی آموزشی در سطحشهرستان
  • جلبحمايتوهمکاری درون بخشی برای پيشبرد برنامه های آموزشوارتقای سلامتشهرستان
  • مشارکتدرطراحی واجرای برنامههای جلبحمايتومشارکتسازمان ها، ادارات و نهادهای دولتی وغيردولتی شهرستانبرای پيشبرداهدافآموزشوارتقای سلامت
  • همکاری بارسانههای جمعی شهرستاندرطراحی واجرای برنامههای آموزشسلامتعمومی
  • مشارکتدرايجادوتوسعهمحيطهای حامی سلامت (مانندپايگاههای مقاومتبسيج،،مدارسمروجسلامتوجوامعايمن) درشهرستان
  • مشارکتدرطراحی واجرای برنامههای مرتبطبامناسبتهای سلامتدرسطحشهرستان
  • جمعآوری،تحليل،گزارشوبازخوردآمارمربوطبهفعاليتهای آموزشسلامتمراکزبهداشتی درمانی تابعه
  • حمايتازتوليدوتوسعهمنابععلمی،رسانه ها و بانکهای اطلاعاتی آموزشوارتقايسلامتدرشهرستان
  • مشارکتدرطراحی واجرای پژوهشهای کاربردی درحوزهآموزشوارتقای سلامتدرشهرستان
  • شناساييوحمايتايدههای نوآورانهدرزمينهآموزشوارتقای سلامتمنطقه
  • بازدید از مراکز و خانه های بهداشت و ارائه پسخوراند در جهت رفع مشکلات موجود
  • تدوین برنامه عملیاتی و سازماندهی کردن برنامه ها و فعالیتها  مطابق با برنامه عملیاتی

 

 

هدف کلی :

ارتقاء سلامت جامعه از طريق اجراي برنامه هاي آموزش سلامت.

 

اهداف اختصاصی:

هدف  اختصاصی اول :

افزایش جلسات و مداخلات آموزشی جهت ادارات شهرستان در خصوص برنامه های سلامت  به میزان 10 درصد وضعیت موجود تا پایان سال 94

استراتژی

فعالیت

هماهنگی بین بخشی

  • امضاء تفاهم نامه مشترک بین ادارات ذیربط
  • همکاری ادارات شهرستان در زمانبندی و اجرای برنامه های آموزشی
  • استفاده از مدرسین ادارات در برنامه های آموزشی مرتبط با سلامت

آموزش

  • برگزاری کلاسهای آموزشی جهت رابطین ادارات در خصوص موضوعات و مناسبتهای بهداشتی
  • برگزاری جلسات آموزشی جهت مددجویان کمیته امداد
  • برگزاری جلسات آموزشی جهت بسیجیان شهرستان
  • برگزاری جلسات آموزشی جهت معلمان و مربیان بهداشت مدارس
 

 

 

 

 

 

 

هدف اختصاصی دوم :

افزایش  تولید رسانه های آموزشی استاندارد از 30 مورد به 40 مورد تا پایان سال 1394

 

استراتژی

فعالیت

اطلاع رسانی و آموزش

  • اطلاع رسانی مکتوب به همکاران ستادی و مراکز جهت تولید رسانه های آموزشی استاندارد
  • اطلاع رسانی در خصوص تولید رسانه های آموزشی مطابق با نیازسنجی مشکلات بهداشتی

 

  • مشارکت و همکاری واحد آموزش سلامت در تدوین رسانه های آموزشی توسط همکاران
  • ارسال بسته آموزشی در جهت تدوین رسانه های آموزشی  استاندارد و چک لیست های مربوطه به مراکز
  • آموزش به بهورزان و رابطین بهداشتی توسط کاردانان و کارشناسان بهداشتی در خصوص اصول طراحی  رسانه های آموزشی

نظارت و پایش

  • برگزاری کمیته ارزیابی رسانه ها
  • تکمیل چک لیست و ارزیابی رسانه های آموزشی
  • تایید نکردن نمرات ارزشیابی در پایان سال در خصوص رسانه های غیر استاندارد
  • ارائه پسخوراند به تولید کنندگان رسانه ها در جهت اصلاح رسانه ها
  • بازدید از مراکز و ارسال پسخوراند به مراکز غیر فعال 
 

 

 

هدف اختصاصی سوم :

افزایش تعداد محیط های حامی سلامت به 5 مورد تا پایان سال 94

استراتژی

فعالیت

حساس سازی

  • برگزاری جلسات بین بخشی با ادارات مختلف شهرستان در جهت برنامه های آموزش سلامت
  • ارائه نظرات و پیشنهادت در خصوص استفده از ظرفیت های موجود هر دو اداره

مشارکت

  • جلب همکاری ادارات با امضاء تفاهم نامه های مشترک  بین دو اداره
  • جلب همکاری ادارات در اجرای مناسبتهای بهداشتی
  • جلب همکاری ادارات برای حضور در جلسات مشترک بین دو اداره
  • جلب همکاری ادارات  در برگزاری کلاسهای اموزشی  مشترک
 

هدف اختصاصی چهارم :

ارتقاء آگاهی پرسنل ستادو مراکز شهرستان در خصوص روشهای اموزشی و کیفی تر کردن آموزشها از وضعیت موجود به میزان 10% تا پایان سال 94

استراتژی

فعالیت

آموزش

  • برگزاری کلاسهای اموزشی در خصوص روشهای آموزشی برای پرسنل ستاد و مراکز
  • ارائه آموزش چهره به چهره به همکاران بهورز در بازدید از خانه های بهداشت

نظارت و ارزیابی

  • ارزیابی برنامه های اموزشی برگزار شده سایر واحد ها (پیش آزمون و پس آزمون و طرح درس و حضور در جلسات )
  • ارزیابی اطلاعات شرکت کنندگان کلاسهای خانه های بهداشت و مراکز
  • نظارت بر فعالیتهای سطوح پایین تر و تاکید بر استفاده از امکانات و تجهیزات آموزشی

 

 

هدف اختصاصی پنجم:

افزایش درصد بازدید های انجام شده به پیش بینی شده از مراکز  و خانه های بهداشت توسط واحد آموزش سلامت  به میزان 10 دصد تا پایان سال 94

استراتژی

فعالیت

هماهنگی

  • ارائه برنامه زمانبندی نظارتی به واحد هماهنگی و گسترش شبکه در اول هر ماه
  • هماهنگی با دیگر واحد های ستادی در انجام بازدید های پیشنهادی

نظارت

  • داشتن برنامه زمانبندی  برای نظارت  بر فعالیتهای آموزش سلامت سطوح پایین تر
  • بازدید حداقل یک بار از فعالیتهای خانه های بهداشت  و مراکز در طول سال
 

 

استاندارد سازی فعالیت  ها

نقطه اغاز

ورود پرسنل بهداشتی و  رابطین ادرات  و مربیان بهداشت به کارگاه آموزشی

نقطه پایان

خروج پرسنل بهداشتی و  رابطین ادرات  و مربیان بهداشتاز جلسه اموزشی

درونداد

ورود پرسنل بهداشتی و  رابطین ادرات  و مربیان بهداشتکه اطلاعات ناکافی  داشتند.

برونداد

خروج پرسنل بهداشتی و  رابطین ادرات  و مربیان بهداشتکه اطلاعات کافی دارند.

نیروی انسانی

پرسنل بهداشتی و  رابطین ادرات  و مربیان بهداشت

روش کار

کارگاه –سخنرانی –بحث گروهی –بارش افکار

ابزارو تجهیزات

اورهد –لپ تاب –پروژکتور –وایت بورد

فضای فیزیکی

سالن کنفرانس و مرکز بهداشتی و خانه های بهداشت و دیگر اماکن عمومی

 

پایش و ارزشیابی فعالیتهای آموزشی:

-برگزاری کلاس های آموزشی برای رابطین ادارات در خصوص موضوعات بهداشتی

·                   Input

 

 

100× تعداد افرادي كه حداقل به 10% سؤالها پاسخ صحيح داده اند  =    تعداد كل شركت كنندگان        

 درصد شركت كنندگاني درجلسه آموزشی که حداقل  به10% سئوالات پري تست پاسخ صحیح داده اند

 

  • Out put

 

100× تعداد افرادي كه حداقل به20% سؤالها پاسخ  داده اند                      =       تعداد كل شركت كنندگان  %

 درصد شركت كنندگاني كه حداقل به 20سؤالات پست تست پاسخ صحیح دادند

 

·       SERVICE  PROCESS

 

100× تعداد شركت كنندگاني كه  از نحوه برگزاري كارگاه راضي بودند        =  تعداد کل شرکت کنندگان میزان رضایت مندی

·       EFFECT

 

100× تعدادرابطینی كه  توانایی آموزش در خصوص موضوعات بهداشتی به مردم را دارند   =درصد رابطینی که مهارت کافی در  زمینه موضوعات

تعداد کل شرکت کنندگانکسب نمودند

 

 

2-برگزاری کلاس های آموزشی به پرسنل بهداشتی در خصوص روشهای آموزشی

·                   Input

 

 

100× تعداد افرادي كه حداقل به 10% سؤالها پاسخ صحيح داده اند  =   کل شرکت کنندگان                            درصد افرادی که حداقل  به10% سئوالات پري تست پاسخ صحیح داده اند

 

  • Out put

 

100× تعداد افرادي كه حداقل به30% سؤالها پاسخ  داده اند                      =       تعداد كل شركت كنندگان                                                    

 درصد شركت كنندگاني كه حداقل به 30% سؤالات پست تست پاسخ صحیح دادند

 

·       SERVICE  PROCESS

 

100× تعداد شركت كنندگاني كه  از نحوه برگزاري كارگاه راضي بودند         دتعداد کل شرکت کنندگان =میزان رضایت مندی

·       EFFECT

 

100× تعدادپرسنل بهداشتی که مهارت کافی در زمینه استفاده از روشهای آموزشی  را کسب نمودند       =درصد پرسنل بهداشتی که مهارت کافی در زمینه استفاده از روشهای آموزشی  را کسب نمودند

 

 

 

 

 

 

طرح پایش و ارزشیابی :

ردیف

شاخص

ابزار جمع اوری

سطح جمع اوری

تناوب زمانی

روش انالیز

سطح انالیز

1

INPUT

پری تست

مراکز بهداشتی  و واحد های ستادی

قبل از شروع کارگاه

بررسی و تصحیح

فرد تصحیح کننده

2

OUTPUT

پست تست

مراکز بهداشتی و واحد های ستادی

بعد از کارگاه

تصحیح

فرد تصحیح کننده

3

SERVICE

PROCES

فرم نظرسنجی

مراکز بهداشتی و واحد های ستادی

در حین کارگاه

بررسی

فرد تصحیح کننده

4

EFFECT

چک لیست

مراکز بهداشتی و واحد های ستادی

بعد از برگزاری کارگاه

تکمیل چک لیست

فرد تصحیح کننده

 

 

جدول فعالیتهای تفضیلی

ردیف

عنوان فعالیت

گروه هدف

مسئول اجرا و پیگیری

مکان اجرا

زمان اجرا

چگونگی اجرا

تجهیزات مورد نیاز

شیوه پایش و ارزشیابی

کل هزینه به تومان

1

همکاری بین بخشی با ادارات شهرستان و امضائ تفاهم نامه

رابطین و روسای ادارات

آموزش  و واحد های مرتبط

مرکز بهداشت

در طول سال

بحث و گفتگو

-

-

-

2

برگزاری جلسات آموزشی جهت رابطین ادارات

رابطین

آموزش

مرکز بهداشت

در طول سال

سخنرانی

وسایل کمک آموزشی و پذیرایی

پیش آزمون و پس آزمون در مرداد و بهمن

100000

3

برگزاری جلسات جهت بسیجیان

بسیجیان

آموزش

حوزه های بسیج

در طول سال

سخنرانی و بحث و گفتگو

وسایل کمک آموزشی و پذیرایی

پرسش و پاسخ

500000

4

برگزاری جلسات مددجویان کمیته امداد

مددجویان

آموزش سلامت با همکاری واحد های درگیر

کمیته امداد

در طول سال

سخنرانی و بحث و گفتگو

وسایل کمک آموزشی و پذیرایی

پرسش و پاسخ

500000

5

برگزاری جلسات جهت مربیان بهداشت

مربیان بهداشت

آموزش سلامت با همکاری دیگر واحد های ستادی

آموزش و پرورش

در طول سال

سخنرانی و بحث و گفتگو

وسایل کمک آموزشی و پذیرایی

پرسش و پاسخ

500000

6

اطلاع رسانی مکتوب  در خصوص تدوین رسانه های آموزشی

کلیه پرسنل بهداشتی

آموزش سلامت

در تمام سطوح بهداشتی

در طول سال

نامه نگاری

-

-

-

7

برگزاری کمیته رسانه ها و تکمیل چک لیست

اعضای کمیته

آموزش سلامت

مرکز بهداشت

هر دو ماه

بحث و تبادل نظر

چک لیست

تکثیر

100000

8

ارائه پسخوراند به تولید کنندگان رسانه ها

کلیه پرسنل بهداشتی

آموزش سلامت

مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت

در طول سال

نامه نگاری

چک لیست

پایش و نظارت و تکمیل چک لیست و ارائه پسخوراند

100000

9

برگزاری کلاسهای آموزشی در خصوص روشهای آموزشی جهت پرسنل بهداشتی

پرسنل بهداشتی

آموزش

مرکز بهداشت

تیر ماه

سخنرانی و دیگر روشهای آموزشی

وسایل کمک آموزشی و پذیرایی

پیش آزمون و پس ازمون

100000

10

ارزیابی برنامه های آموزشی سایر واحد ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همکاران واحد های ستادی

آموزش

مرکز بهداشت

در طول سال

نظرسنجی-حضور در جلسات

-

تکمیل فرم و نظارت

500000

11

ارزیابی  اطلاعات شرکت کنندگان کلاسهای برگزار شده در خانه های بهداشت و مراکز

شرکت کنندگان در کلاسها

آموزش سلامت با همکاری واحد های درگیر

مراکز و خانه های بهداشت

در طول سال

بازدید  و ارزیابی اطلاعات

دفاتر آموزشی

پرسش و پاسخ

-

12

برگزاری جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی

 

 

 

 

 

روسای ادارات

آموزش سلامت با همکاری واحد های درگیر

فرمانداری

هرسه ماه

بحث و گفتگو و تبادل نظر

تکثیر فرم و فکس

حل مصوبات و مشکلات بهداشتی

100000

13

جلب همکاری ادارات در مناسبتهای بهداشتی

رابطین ادارات

آموزش

مرکز بهداشت

در طول سال

رایزنی

-

مشارکت در اجرای مناسبتها

100000

14

حضور نماینده ادارات در جلسات مشترک

رابطین ادارات

آموزش

مرکز بهداشت  و ادارات

در طول سال

مکاتبه

چاپ

-

-

15

ارائه برنامه زمانبندی بازدیدها به واحد گسترش

واحد هماهنگی و گسترش

اموزش

خانه های بهداشت  ومراکز

در ابتدای هر ماه

مکاتبه

فرم -چاپ

نظارت

100000

16

بازدید حداقل  یکبار از فعالیتهای خانه های بهداشت

بهورزان و پرسنل بهداشتی

اموزش

خانه های بهداشت  ومراکز

 در طول سال

وسیله نقلیه

چک لیست

نظارت

500000

17

ارائه پسخوراند

بهورزان و پرسنل بهداشتی

اموزش

خانه های بهداشت  ومراکز

در طول سال

مکاتبه

فرم

براساس  چک لیست

-

 

 

 

 

 

جدول گانت فعالیتها

ردیف

عنوان فعالیت

گروه هدف

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

اجرا شد

نشد

1

همکاری بین بخشی با ادارات شهرستان و امضائ تفاهم نامه

 

 

*

*

 

 

*

 

 

*

 

*

 

 

 

2

برگزاری جلسات آموزشی جهت رابطین ادارات

 

 

 

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

برگزاری جلسات جهت بسیجیان

 

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

 

 

4

برگزاری جلسات مددجویان کمیته امداد

 

 

 

*

 

 

*

 

 

*

 

*

 

 

 

5

برگزاری جلسات جهت مربیان بهداشت

 

 

 

 

*

 

 

 

*

 

 

 

 

 

 

6

اطلاع رسانی مکتوب  در خصوص تدوین رسانه های آموزشی

 

 

 

*

 

 

 

 

*

 

 

*

 

 

 

7

برگزاری کمیته رسانه ها و تکمیل چک لیست

 

 

 

*

 

 

*

 

 

*

 

 

*

 

 

8

ارائه پسخوراند به تولید کنندگان رسانه ها

 

 

 

*

 

 

*

 

 

*

 

 

*

 

 

9

برگزاری کلاسهای آموزشی در خصوص روشهای آموزشی جهت پرسنل بهداشتی

 

 

 

 

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

ارزیابی برنامه های آموزشی سایر واحد ها

 

 

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

 

 

11

ارزیابی  اطلاعات شرکت کنندگان کلاسهای برگزار شده در خانه های بهداشت و مراکز

 

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

 

 

12

برگزاری جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی

 

 

 

*

 

*

 

*

 

 

*

 

 

*

 

 

13

جلب همکاری ادارات در مناسبتهای بهداشتی

 

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

 

14

حضور نماینده ادارات در جلسات مشترک

 

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

 

15

ارائه برنامه زمانبندی بازدیدها به واحد گسترش

 

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

 

 

16

بازدید حداقل  یکبار از فعالیتهای خانه های بهداشت

 

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

 

 

 

ارائه پسخوراند

 

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* براي داشتن چيزي كه تا به حال نداشته ايد بايد كسي باشيد كه تا به حال نبوده ايد  .

 

 

 


منبع : معاونت بهداشت دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
بیماری ابولا چیست ؟ (۷۱۱۷ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...