parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1398/12/25 - 12:00
  • - تعداد بازدید: 60
  • - زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZTDa

راه اندازی خدمات روانشناختی در سامانه تلفنی 4030

راه اندازی خدمات روانشناختی در سامانه تلفنی 4030

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی : 

 شهین لنگری کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی استان در خصوص خبر راه اندازی خدمات روانشناختی  در سامانه تلفنی 4030 بیان نمود با توجه به شیوع بیماری کرونا موجی از استرس، ناامنی، اضطراب و ترس در جامعه، خانواده‌ها و کودکان ایجاد شده است . در همین راستا و با در نظر گرفتن ضرورت پاسخگویی به نیاز عموم جامعه در زمینه اطلاع رسانی در حوزه‌های مختلف این بیماری، سامانه ۴۰۳۰ توسط  وزارت بهداشت  راه اندازی شد.  در صورتی که احساس کردید به دلیل استرس یا افسردگی برای چند روز متوالی نمی ‌توانید کارهای روزمره را انجام دهید یا تحت فشار زیادی هستید، می توانید با شماره گیری سامانه 4030 از خدمات روانشناختی روانشناسان در خصوص مدیریت استرس و اضطراب بهره مند شوید.

  وی خاطرنشان کرد این سامانه از دو طریق آماده پاسخگویی به نیازهای مخاطبین می‌باشد. یک شیوه استفاده از پیام‌های صوتی است که تماس گیرنده بعد از برقراری تماس با سامانه ۴۰۳۰ می‌تواند با استفده از کلید ۳ به لیستی از پیام‌های صوتی(کاهش مدیریت استرس و روش های ارام سازی، نحوه برخورد با  استرس کودکان در منزل ، کاهش استرس در خانواده بیماران کرونایی   )  دست یابد که بر اساس نیاز خود می‌تواند یکی از آنها را انتخاب نماید. 

 وی همچنین بیان کرد :  شیوه دیگر خدمت رسانی به مخاطبین از طریق سامانه این است که تماس گیرنده بعد از برقراری تماس با سامانه ۴۰۳۰ می‌تواند با استفاده از کلید ۸ به همکاران روانشناسی که به جهت ارائه راهنمایی و مشاوره روانشناختی در پشت خط هستند، متصل شوند و ضمن بیان سوالات یا مشکلات احتمالی خود از خدمات همکاران روانشناس بهره مند شوند.

 لنگری افزود در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر از روانشناسان وزارت بهداشت  به صورت کشوری شاغل در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه برای ارائه خدمات تلفنی در این سامانه بکار گرفته شده اند. این همکاران برای ارائه این نوع از خدمت آموزش دیده اند و آمادگی لازم را برای ارائه راهنمایی و مشاوره‌های کوتاه تلفنی در حوزه سلامت روان دارند.

 وی  در پایان افزود هموطنان گرامی می‌توانند بعد از برقراری تماس با سامانه، از کلیدهای ۱ یا ۲ برای دریافت پیام‌های آموزشی صوتی در خصوص پیشگیری از ابتلاء به ویروس کورونا، تشخیص و درمان آن استفاده کنند و در صورت نیاز به دریافت پاسخ به سوالات خود پیرامون پیشگیری و درمان این ویروس، از کلید ۹ استفاده نمایند و دقت نمایند که کلید ۸ را صرفاً برای دریافت راهنمایی و مشاوره‌های روانشناختی مورد استفاده قرار دهند. 

د 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 14358
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید