همایش بزرگداشت هفته جهانی شیر مادر در تالار شهید لنگری دانشگاه 7مرداد 94برگزار شد.

چهارشنبه ٧ مرداد ١٣٩٤ ساعت ١٤:٥١ ب.ظ   ( بازدید : 846 نفر )


همایش بزرگداشت هفته جهانی شیر مادر در تالار شهید لنگری دانشگاه 7مرداد 94برگزار شد.

در این همایش که با حضور مسئولین امور بانوان کل ادارات و سازمان های استان ، پرسنل بهداشتی و رابطین مراکز درمانی در تالار شهید لنگری بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد ،معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه گفت : طبق قوانین کشوری ، ظرفیت های قانونی برای حمایت از زنان شاغل جهت تغذیه کودکانشان با شیرمادر فراهم است و بخش خصوصی نیز موظف است همانند بخش دولتی از مادران شاغل حمایت کند.

دکتر « افشین دلشاد » افزود : متاسفانه در بخش خصوصی مانند کارخانه ها ، شرکت های خصوصی و صنایع کوچک ،مادران شاغل مجبور هستند به دلیل امنیت کاری خود شیر مصنوعی را جایگزین شیر خود نمایند.

وی در ادامه تصریح کرد: لازم است سیاست های تشویقی اجرا شود و بخش خصوصی تسهیلاتی را برای تغذیه با شیر مادر برای زنان شاغل فراهم کند.

این مسئول همچنین به اهمیت تغذیه مادران شیرده اشاره کرد و گفت : نیازهای تغذیه ای یک مادر شیرده نسبت به مادر باردار بیشتر است ، مادران در دوران شیردهی باید با توجه بیشتری به مسائل تغذیه ای خود داشته باشند تا کمبود ها و ذخایر بدنشاان را برطرف نمایند و بهبود بخشند .

دکتر « دلشاد » اضافه کرد : باید فاصله گذاری در فرزندآوری رعایت شود و به طور معمول در مادری که از نظر تغذیه مشکلی ندارد ، بعد از زایمان 2 سال طول می کشد تا ذخایر بدن مجدد تامین شود.

بر پایه این گزارش در ادامه خانم دکتر « احمد زاده » پزشک متخصص کودکان به بیان موارد ارزشمندی در ارتباط با فواید شیردهی و شیر مادر پرداختند و در پایان این همایش از38 مادر موفق در امر شیردهی تقدیر به عمل آمد و به مسئولان برنامه شیر مادر در شهرستان های تحت پوشش نیز لوح تقدیر اهدا شد. 


منبع : معاونت بهداشت دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
بیماری ابولا چیست ؟ (۷۰۷۳ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...